indeed.blogg.se

Just agree, it saves time.

200 - 800= resultat

Kategori: inte ens värt att läsa

Imorse blev jag ännu en gång påmind om varför jag inte äter med min familj. De sitter och räknar kalorierna i sin mat, och räknar hur mycket de ska motionera bort. Jag tog på mig rollen som dietist och sade helt allvarligt att ifall man vill ha resultat när man bantar så är det bäst att leva på 200 kalorier om dagen och träna bort 800, för då får man resultat! De verkade inte ens tycka att det var en obscent sätt att gå ner i vikt på, utan de sitter och lyssnar på mig. Det är helt otroligt att de som alltid är som döva inför allt jag har att säga, lyssnar på mig när jag ger ett recept på anorexi. 
 
Jag hatar att bo hemma, för der är ett konstant prat om bantning. Ett tag var Cambridekuren bättre än nutrilette för den innehöll mer proteiner så man slipper tappa muskler. Om det nu är proteiner man vill ha, och den konstanta hungern och pulverdieter ger, kan man lika gärna byta ut sina måltider till bara ägg och vitaminpiller. Ett tag var viktväktarrecept som gälde, linssoppa varje dag i princip. Smakade ganska illa. 
Sedan lchf, och nu tydligen lchf och 5:2 dieten. 
Det enda som inte provats är det där med att dricka 8 glas vatten om dagen, och inte äta tills man är proppmätt utan att faktiskt bara äta tills man är mätt. 
 
De är så insnöade på allt som har med vikt att göra att ifall jag, som allt för många gånger, gråter får jag frågan; Är det vikten? Nej, det är inte vikten. Det är det faktum att jag lever jag gråter över. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: