indeed.blogg.se

Just agree, it saves time.

Tomat och böcker

Kategori: Underliga ting

Ni vet hur det ser ut i grönsaksdisken där när det ligger massa lösa tomater som inbjuder alla till att klämma och känner på dem, innan beslutet att välja en annan tomat tas. Det enda jag kan tänka på är hur många som innan de gått till affären suttit med fingrarna i sin, eller någon annans fitta, petat sig i näsan, kliat i sig mellan skinkorna, stoppat i en tampong och inte tvättat händerna efter det. Alla dessa tankar äcklar mig så mycket att jag skalar allt som inte ligger förpackat. 
 
Har träningsvärk i armen idag, och min första tanke var: Vem har jag nu runkat av? och tyckte det var lite synd om mig själv som inte kom ihåg det roliga jag haft, innan jag tänkte igen och kom på att jag gick omkring halva dagen med en trave böcker i armen, eftersom jag råkade gå in på ett antikvariat. Och vips, så var 200 kronor borta, så jag höll mig i skinnet ganska bra trots allt. Dock kan jag verkligen inte köpa något mer nu, för måste skaffa kläder tills jag ska börja jobba. Tror inte det uppskattas om man kommer utan byxor, inte av arbetsgivaren i alla fall. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: