indeed.blogg.se

Just agree, it saves time.

nämendå

Kategori: Underliga ting

När det är 10 minuter tills mataffären stänger och man besitter kunskapen om att det tar en kvart att gå dit, smärtar det i själen när ostsuget sätter in. Enda jag kan tänka på är ost (förutom sex, men det passar inte in i sammanhanget), därför sitter jag nu på arlas hemsida och kollar på ostar istället. Så kan det gå när man tar en paus i läsandet, för att inte läsa ut hela boken på samma gång.  
http://www.arla.se/vara-produkter/produkt/?productid=2340443600008  
Hur underbart gott vore det inte att ta en sådan ost och sitta äta på. Och nej, det kanske inte var en så mättade middag med två ägg och lök, och innan det bara frukost. Och ja, antagligen därför jag just nu känner för att äta ost. Känner även för att äta muffins, tårtor, ännu mer lök, choklad, chips, avokado, varma mackor, pommes, broccoli, gurka, spenat, jordgubbar, milkshake, naturgodis, yoghurt, kakor, pasta, risgrynsgröt, äppelmos, pizza, öl, popcorn, ris, falafel trots mina allergier, läsk, rostade mackor, stuvade makaroner, chokladflarn, vårrullar, lakrits, honung, stekt rödkål, blomkålsmos, banan, banankaka, bananchips, bananmuffins, tacos, sjögräs med ost, quornfileer, spagetti, ketchup, kanelbullar, semlor, redbullvodka, dough nuts, glass, äppelpaj, rabarberpaj, blåbärspaj, quonfärspaj, svamp, valnötter, jordnötter, någotvadsomhelst bara det är kinamat, potatisgratäng, pajdeg, marsipangrisar, jordgubbssylt, oboj, kladdkaka, saft, sockervadd och godis. Men mitt dåliga samvete förvarnar mig om att om jag äter minsta lilla bit utav något utav det jag vill äta, så kommer jag bli tvungen att kräkas upp det. Och det är ganska äckligt, därför låter jag bli. 
 
Istället sitter jag här hungrig, och stinker lök. Logiken bakom mitt lökätande; jag kommer inte få ligga ikväll, därför äter jag lök tills jag gråter och hånskrattar. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: