indeed.blogg.se

Just agree, it saves time.

Dagens vill ha?

Kategori: inte ens värt att läsa

Råkade komma in på en blogg, vars skribent var ännu en 14 årig flicka, vars blogg mestadels bestod utav bilder på henne själv. Och ibland även bilder på saker under rubriken "Dagens vill ha". Kände att det var en fantastiskt givande blogg, så pass att jag kände mig inspirerad att skriva en lista själv med saker jag vill ha. Here we go:
 
Ett eget boende
Sex
Vetskapen att jag inte är gravid, och aldrig vart 
En inkomst
Ett huvud som inte plågar med alla dessa tydligen sjuka tankar och pessimistiska syn på världen
Förmågan att se sig själv som något annat än det fulaste jag sett Eller smala ben, fin rumpa, inåtbuktande mage och ett fint ansikte
En stor skål med kokt brysselkål 
Oändligt med sambal oelek 
Naturligt rött hår
Endorfiner
Handbojor 
En åker med solrosor 
Kunna se mat utan att känna mig rädd
Duschsällskap
Bli av med ångesten som uppstår när jag ätit, eller ser någon äta
Förmågan att känna mig glad i längre perioder
Ett underliv som inte gör ont
Och sist men inte minst; slippa vara rädd för nästan allt. 
 
 
Alla dessa egostiska önskningar. Varför är då inte min lista på saker jag vill ha saker så som världsfred, lycka till alla människor och djur, frihet, hälsa och välfärd? Jo. För jag bryr mig inte. Är alldeles för egoistisk för att känna att det är något jag önskar. Allting kretsar kring mig och vad jag vill ha för mig själv. Dock så involverar sex minst två personer så, alldeles för egoistisk är jag inte. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: