indeed.blogg.se

Just agree, it saves time.

Another rant

Kategori: inte ens värt att läsa

Ett dygn utan mat var det bästa jag någonsin gjort, enda jobbiga var yrseln som kom ett tag, men den gick över av en promenad. Hungern kände jag knappt av alls, och den gick lätt att bota med kaffe och isvatten. 

Efter ett dygn utan mat, åt jag en kub frusen spenat med lite yoghurt på. Hade jag vart troende hade jag gått ner på knä och bett till Gud att han skulle ta dessa samvetskval ifrån mig. Men istället gick jag ut på ännu en promenad, på 6 kilometer bara, och är det dåliga samvetet borta? nope.
 
Tydligen är det fel att känna att livet inte är roligt, engligt min familj när vi hade en konversation idag. Blev tillsagd att njuta av stunden, men när jag väl sätter mig och ska vara i nuet kommer jag bara fram till att jag inte vill vara med, och föreställer mig min livlösa kropp hängandes med en snara runt halsen, liggandes i en pöl utav mitt egna koagulerade blod, med min hjärna som stänkt över marken. Men jag undvek att uttrycka mina bistra åsikter om att jag tycker att min mor gjorde ett dåligt val som inte gjorde abort när hon var gravid med mig. 
 
Förstår inte varför folk är så besatta av att alla ska överleva, även om det inte är något personen i fråga önskar. Om någon inte vill leva, då borde det vara ett beslut som är upp till den personen att ta. Tycker inte att någon ska klassas som psykist sjuk för att man hellre skulle vilja vara död, eller är av den åsikten att livet inte är en trevlig företeelse. För det är det inte. Nog för att det kan vara trevligt att läsa och träffa folk som gör en glad. Som att det skulle vara nog för att man ska vilja leva. Det räcker inte för mig. Enda anledningen till att jag fortfarande lever är för att andra vill det. Allting jag gör är för andra. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: