indeed.blogg.se

Just agree, it saves time.

The fail.

Kategori: inte ens värt att läsa

För några år sedan sade en läkare till mig att om man kräks upp maten efter man ätit så har man en ätstörning. Så tydligen har jag det visst nu igen.
 
Gick inte att stå emot ångesten efter middagen. Kände hur mätt jag var, sedan kände jag plötsligt hur skyldig jag kände mig över det, sen kände jag hur pulsen ökade, det blev svårt att andas, och hur jag började bli darrig. Och lösningen i all hast blev då en tur in till toaletten. När jag står där dubbelvikt och tänker på hur groteskt äckligt det här är, så säger mitt huvud åt mig att Det är inte att spy som är det äckliga, det äckliga är att du stoppat i dig allt det där. Det allra äckligaste är din kropp, och hur den skulle bli ännu fetare av allt det där. Väl klar, när jag står och tvättar händer och ansikte så tänker mitt huvud fram den briljanta idén att det där är sista gången du äter så slipper du göra om det där. 
Just idag var inte en dag då jag kunde säga emot de destruktiva tankarna. 
 
Och för de som nu eventuellt blivit oroliga; det är inte första gången jag "engångsspytt" om man säger så, det var några år sedan sist bara. Och jag kommer inte bli sjuk, eller fortsätta med det här. Hade bara en dålig dag idag, skulle jag tro. 
 
 
Just nu har jag bara ont i halsen och tänker gå och lägga mig. Godnatt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: