indeed.blogg.se

Just agree, it saves time.

Det som rört sig i mitt huvud idag

Kategori: Underliga ting

 
 
 
Idag har jag vart fundersam över varför jag har träningsvärk i rumpan, och kom på att det var nog gårdagens aktiviteter som bär ansvaret för det.
 
 
Råkade gå en mil som min korta morgonpromenad, då mitt huvud stängde av sig totalt och jag märkte inte att jag gick alls.
 
 
Funderat över varför det råder sådan anarki i simhallen, som gör att motionssimdelen anses vara en mingelplats, varför det simmas runt, när man ska simma fram och tillbaka egentligen, även förundrar mig över den damen som lade en riktigt skinkdallrarfis i omklädningsrummet, istället för att antingen hålla den inne eller gå de 10 metrarna till toaletten. De två herrarna som besökte simhallen en dag, och kom och hoppade i poolen utan att ha duschat innan och med en hemsk odör utan tobaksrök i en radie utav 15 meter om sig har jag även tänkt på. 
 
Sedan har jag tänkt på varför man i skolan på sexualkunskapen fått lära sig att tjejer är ömtlåiga och att man ska ta i dem försiktigt. Det stämmer inte alls, enligt mig, ifall sex ska vara på det viset lever jag hellre frivilligt i celibat i resten av mitt liv.
 
Sedan blev jag allvarligt rädd när jag simmade som bäst och jag lyckas tänka ut att det är en mycket bra idé att sluta äta lunch, för på så vis skulle jag kunna bli smalare. Bara det att jag inte försöker gå ned i vikt, utan bara motionera och äta någolunda hälsosamt och sen får jag se ut hur tusan som helst. Så att sluta äta lunch bestämde jag mig för ett tag, sedan kom mitt förnuft och sade till mig att det är inte jag som tänkte det, utan min ätstörning som än lever kvar och att det var på så vis som jag slutade äta förra gången. Ännu en gång var jag tvungen att välja att inte lyssna på de tankarna. 
 
Jag har undrat vad det är för fel på mig när det plötsligt kommer riktiga känslostormar över mig och jag kan bli jättearg eller jätteledsen, ibland känner jag mig även jätteglad. 
 
Och sen kom jag på att jag måste färga min utväxt innan jag går på arbetsintervju. 
 
Gråtit över frustration över att bo hemma fortfarande gjorde jag idag, och försökte febrilt kolla efterlägenheter där man kan betala till hyresbolaget i natura, men fann inga resultat. Vilket jag trots allt är glad över.
 
Även funderat över vad som är attraktivt med bröst, kom inte fram till något vettigt svar på det. Däremot tycker jag det är fantastiskt roligt att sitta och skaka på dem när jag har tråkigt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: