indeed.blogg.se

Just agree, it saves time.

Hallå skuldkänslor

Kategori: inte ens värt att läsa

Idag har jag gjort stordåd, jag har ätit som en normal människa! Men ack, sådana känslor av skuld mig det giva, om någon hade anklagat mig för mord hade jag väl kunnat tro det med tanke på skulden jag kände. Borde jag verkligen ätit både yoghurt och en avokado till frukost, var det verkligen bra att äta zucchini och ett ägg till lunch, och den där omletten till middag borde jag ha hoppat över egentligen. Att mitt huvud skriker på mig och berättar för mig hur äcklig jag är som sitter och moffar i mig allt det där gjorde inte saken bättre heller, värsta är att jag antagligen alltid kommer att ha kvar det sedan tiden jag hade ätstörningar. Men som vanligt med saker och ting så gäller det att välja noga vem man ska lyssna på, och vad man ska ta åt sig utav för kritik.
Fick sådana skuldkänslor efter middagen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, så jag gick ut helt enkelt och med lurarna i öronen lyssnade jag på Vivaldi, för jag har en udda musiksmak. 

Nu ska jag läsa om Tudordynastin, börjar med wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Huset_Tudor en länk för den som känner samma behov som jag att läsa om engelsk historia. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: