indeed.blogg.se

Just agree, it saves time.

Kaffesump och allergier.

Kategori: inte ens värt att läsa

Vad brukar man mer blogga om? Jo, vad man äter om dagarna. Roliga är att ingen bryr sig om vad någon annan äter, och sanningen att säga bryr jag mig knappt vad jag själv äter. Oftast äter jag broccoli, gurka och bananer.
 
Till middag idag blev det två bananmackor med valnötter på, och tre jordgubbar. 
Bananmackorna bestod av en tjock skriva bröd, och en skiva väldigt tunn. Konsten med att göra en så kallas lagom skiva bröd (misstänker att det är en myt) är något jag inte behärskat. Så jag kompenserade alltså min lite väl tjocka skiva, men en väldigt tunn. Banan. En skivad banan blev pålägget, och några valnötter. För att kort berätta vad det smakade så smakade det kaffesump.
Är så mätt så jag tror jag ska avlida, enlgit min familj har jag krympt min magsäck genom att äta väldigt lite väldigt länge. De tror jag försöker gå ner i vikt genom att inte äta, men att äta är en omöjlighet när det hela tiden pratas om intaget kalorier, viktnedgång, brännandet utav kalorier, lchf hyllas och olika dieter jämförs. Samtidigt som jag hela tiden blir påhoppad för mitt etiska val att inte äta döda djur. Och om man hör allt sådant varje dag så blir det svårt att äta, speciellt med andra runt om en. Föredrar att äta i ensamhet, där ingen kan komma med åsikter. 
 Det är en etisk allergi jag har, att äta djur.
Något som irriterar mig är när andra anser att dom har rätt att försöka konvertera mig tillbaka till köttätare, med sedan blir arga när min respons är att jag försöker konvertera dem till vegetarianer. Tydligen är mitt beteende inte okej, men deras är det. Dessutom tänker jag bli vegan, så fort jag flyttat hemifrån och slipper det konstanta klagandet på min mat. För jag känner att jag kan klara mig utan att äta något ifrån djuren, så det är det jag tänker göra. 
Men innan dess ska jag skaffa mig ett ämbete så jag får en inkomst, spara pengar ett tag, finna mig en egen bostad och sen flytta hemifrån. 
#hakunamatata∞
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: