indeed.blogg.se

Just agree, it saves time.

Livet som arbetssökande vecka 4

Kategori: inte ens värt att läsa

Isolationen tär på mitt tålamod, väggarna klättrar jag på, taket går jag i och mitt enda sällskap är en man som kallar mig mästare och jag kallar honom Fredag.  De onda rösterna hotar dräpa mig, det flyger underliga fåglar i luften. 
 
...Om det ändå vore så roligt. Nej, dagarna består för min del av att jag skriver jobbansökningar, skickar ansökningar, letar lediga jobb. Sen dricker jag te utan hämningar, blir i ett starkt behov av att kissa, kissar. Då och då går jag på arbetsintervjuer också (måste betyda att mina ansökningar inte är alltför dåliga). Sendan spenderar jag mina dagar med att rita, läsa, flanera trots att min högra fot är i grovt uppror och jag kan varken gå i normal gångfart eller på ett sätt som ser normalt ut. Jag brukar lyssna på musik, och nu har jag cravings efter apelsinjuice, utöver det går det mycket tid till att titta på dokumentärer om fetma, sekter och aliens.
Mycket spännande, så spännande att jag startade en blogg. Och för att få med lite modernt språk, FML. 
 
Nästa destination: Köket 
Uppdrag: Finna något att stilla mina hungerskänslor med 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: